De omzet kwam uit op 805 miljoen euro tegen 808 miljoen euro een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat (ebitda) ging met 20 procent omhoog tot 79 miljoen euro. Stork wist de winstgevendheid vooral te verbeteren dankzij kostenbesparingen. In het crisisjaar 2009 schrapte het bedrijf meer dan duizend banen.
De orderontvangst ging met 7 procent omhoog tot 1,46 miljard euro. In de afgelopen zes maanden wist Stork bij de divisie Technical Services in de Benelux nieuwe contracten binnen te halen en contracten te verlengen. Volgens Stork zijn de eerste tekenen van herstel zichtbaar in de West-Europese markten, maar is het nog te vroeg om te zeggen of deze trend structureel is.
Fokker Aerospace
Bij Fokker Aerospace kwamen nieuwe orders binnen van de vliegtuigbouwers Bombardier en Airbus. Dit compenseerde de omzetdruk bij de dienstverleningsactiviteiten waar de volumes voor reparaties zijn afgenomen, aldus Stork.
Bij Fokker Aerospace worden verder de ontwikkelingen omtrent de Nederlandse deelname aan het gevechtstoestel JSF nauwlettend gevolgd. Volgens Stork is deelname aan de JSF cruciaal om de leidende rol van de Nederlandse industrie vast te houden.
Stork houdt een slag om de arm over de verwachtingen voor de toekomst. Het bedrijf blijft voorzichtig over de prognoses voor de korte en middellange termijn. Stork is sinds 2007 in handen van de Britse investeringsmaatschappij Candover.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl